مزایا و معایب کورین

مزایا و معایب کورین

مزایا و معایب کورین

مزایا و معایب کورین

مزایا و معایب کورین

بخشی از مزایا و معایب کورین را در زیر بررسی می کنیم :

مزایای کورین

 

مقاوم در برابر مواد شیمیایی

 

سنگ کورین نسبت به بسیاری از مواد اسیدی ، مواد شوینده و شیمیایی مقاوم است. از این رو از بهترین گزینه ها جهت رویه آشپزخانه ها، روشویی سرویس های بهداشتی، آزمایشگاه ها و … می باشد.

 

اجرای بدون درز و یکپارچه

 

سنگ کورین پس از نصب، بدون درز و یکپارچه است. هنگام نصب این فرآورده، درز های میان صفحات با مواد  هم رنگ پر می شود. و حاصل کار نهایی سطحی یکدست است.

 

بهداشتی , ضد قارچ و باکتری و آنتی باکتریال

 

کورین به دلیل عدم جذب آب، نفوذ ناپذیری و امکان اجرای بدون درز از جذب و رشد هر گونه قارچ، باکتری و کپک  جلوگیری می کند. در نتیجه سطحی بهداشتی و پاکیزه فراهم می آورد.

 

قابلیت شکل پذیری و فرم پذیری

 

سنگ کورین بر خلاف ظاهر سنگ گونه اش، قابلیت خم، پیچش و ایجاد سطوح منحنی را دارد.

کورین به سادگی چوب، امکان برش، تراش و ابزار خوری آن به صورت دستی و ماشینی وجود دارد.

 

رنگ و طرح های متنوع

 

صفحات کورین دارای رنگ و طرح های فراوان . تنوع انتخاب در طرح و رنگ به طراحان داخلی و معماران این امکان را می دهد تا در محیط مورد نظر هماهنگی لازم را ایجاد نمایند.

 

شفافیت و قابلیت عبور نور

 

سنگ های روشن و شفاف کورین دارای قابلیت عبور نور می باشد. این قابلیت باعث می شود نور با رنگ و بافت سنگ گونه آن ترکیب شود و جلوه های زیبا و شگفت انگیزی از نور پردازی ایجاد نمایند.

 

درخشندگی و صیقل پذیری

 

سنگ کورین از درخشندگی شگفت انگیز و صیقل پذیری بالایی برخوردار است. تراشیدگی و خش های ناشی از عوامل گوناگون قابل ترمیم است. ترمیم با ابزارهای ساده نظیر سنباده نرم برطرف می شود. در نتیجه درخشندگی اولیه آن همواره حفظ می شود.

 

مقاومت در برابر تغییرات دما

 

سنگ کورین در برابر تغییرات دما و شوک های حرارتی مقاوم است و دچار ترک خوردگی نمی گردد.کورین تنها در تماس با شعله مستقیم و حرارت بالا، اندکی تغییر رنگ سطحی می دهد که قابل ترمیم است.

 

مقاومت در برابر لک

 

سنگ کورین  به علت دارا بودن سطحی یکپارچه و نفوذ ناپذیر، در برابر لکه های ناشی از مواد رنگی و چسبنده مقاوم است. در نتیجه بدون باقی ماندن هر گونه اثری در سطح آن، به سادگی پاک می شود.

 

مقاومت در برابر کنش های مکانیکی

 

سنگ کورین در برابر کنش های مکانیکی مانند فشار، خم، کشش و ضربه مقاوم است. امکان بروز ترک، شکاف و خورده شدگی در آن بسیار اندک است. همچنین هر گونه آسیبی در محل قابل ترمیم است.

 

معایب کورین

در این قسمت معایب کورین را بیان می کنیم:

 

از دست دادن شفافیت 

 

سنگ کورین به مرور شفافيت خود را از دست می دهد و مات می شود. نگران نباشید. که با یک پولیش چند دقیقه ای مانند روز اول می شود.

 

عدم مقاومت در برابر خط و خش

 

مقاومت بالايی در برابر خط و خش ندارد اما جای نگرانی نیست و با یک پولیش ساده مانند روز اول می شود.

 

مطالب مفید :

به اشتراک گذاری