مقایسه ی کورین و کوارتز

مقایسه ی کورین و کوارتز

کورین و کوارتز دو نوع سنگ یکپارچه یا همان سالید سورفیس هستند که در حال تبدیل شدن به جایگزین  MDF ، های گلاس ، لمینت و حتی سنگ های طبیعی است.

اما رقابت فعلی بازار اختلاف است بر سر کورین یا کوارتز.

مقایسه ی کورین و کوارتز

نصب آسان

کورین
90%
کوارتز
45%

برش و ترمیم در کوارتز بدلیل استحکام بالا کمی دشوارتر است. مجریانی که از تجهیزات پیشرفته استفاده می کنند. مشکل آنچنانی با کوارتز ندارند.


درز در اتصالات

کورین
100%
کوارتز
100%

در کورین از چسب مخصوص استفاده می شود ولی در کوارتز کمی درزگیری مشکل است و به تخصص نصاب برمیگردد.

در کوارتز اگر برش ها توسط دستگاه های پیشرفته صورت پذیرد و بصورت فارسی بر شوند، این مورد در کوارتز رعایت می شود، والا درز وجود دارد.


مقاومت خش

کورین
50%
کوارتز
100%

خش یک مسئله نسبی است، پس قبل از انتخاب به نوع خشی که مد نظر شماست دقت کنید. برای کورین در محل هایی که ممکن است دچار خط و خش شود استفاده نشود. ولی خطوط کورین با یک ساب اصلاح می شود.


ساب پذیری آسان

کورین
100%
کوارتز
60%

ساب پذیری در کوارتز به دلیل استحکام بالا کمی دشوار است. و احتیاج به سیستم های متفاوتی دارد. با کمک ماشین آلات و تجهیزات مناسب می توان ساب خوبی از کوارتز را نیز انجام داد.


سبکی

کورین
100%
کوارتز
10%

در هر دو حمل و نقل اسلب بصورت یک نفره امکان پذیر نیست. بعضاَ در کارگاه های پیشرفته کوارتز ار جرثقیل سقفی استفاده می نمایند.


سبکی

کورین
100%
کوارتز
10%

کوارتز بدلیل وزن بالا و ناتوانی در ترمیم در محل، ترمیم دشواری دارد، ولی در کل کمتر دچار خط و شکستگی می شود. بعضاَ کوارتزهای معتبر که توسط مجری معتبر باشد، کمتر از کورین دچار شکستگی و یا خط نشود که حتی نیاز به ترمیم هم باشد.


قابلیت خم و انعطاف

کورین
100%
کوارتز
50%

اگر به خم نیاز دارید، قبل از سفارش مطمئن شوید، که نصاب توانایی آن را دارد. در کوارتز با استفاده از سی ان سی و واترجت با کمک برش منحنی را می سازند.


تحمل وزن بسیار بالا

کورین
50%
کوارتز
100%

در تحمل وزن ، زیرسازی بسیار تاثیر گذار است . در کورین برای تحمل بیشتر از زیرسازی و حتی بعضاَ آهن کشی استفاده می کنند .


تنوع رنگی

کورین
100%
کوارتز
100%

در هر دو تنوع طرح و رنگ بدلیل مصنوعی بودن بالاست. تنوع در تولیدات داخلی بالاتر است،‌ زیرا هم موجود است و هم می توان سفارش طرح داد.


برشکاری و حکاکی

کورین
100%
کوارتز
50%

کورین بدلیل ساختار مولکولی نرم تر براحتی زیر دستگاه های کار می شود.
ولی کوارتز تنها ماشین آلات و تیغه های پیشرفته نیاز دارد. برای رفع این مسئله در کوارتز از دستگاه های پیشرفته استفاده می کنند.


ابعاد اسلب

کورین
50%
کوارتز
100%

بعضاَ ابعاد اسلب خام کوارتز حدود دوبرابر کورین است. در کورین از چسب و کنار هم درز کردن برای بزرگتر کردن اسلب استفاده می شود.


ضد آب

کورین
100%
کوارتز
100%

به اشتراک گذاری